سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خورشید تابنده عشق
قالب وبلاگ
لینک دوستان

  دل خواست خدا خواست که یار تو شدم  دیوانــــــه ای نـــرگسِ خمـــــار تو شدم  پروانـــــه ای شمــــــعِ روزگـار تو شدم  درمانــــــده ای عشق و بیقــرار تو شدم  یعنـــی که به یک نــگه، شکار تو شدم -------------------------------------  تو موهبـــــتِ خــــــدای بــــی همتــایی  تو واقعیـــــتِ عالمــــــــی از رویــــایی  تو گلشـــــــنِ امیـــــــدی دلِ شیـــــدایی  تو رمــــــــزِ هــــــزار نامه را معنایی  خرسنــــدم از این که جان نثار تو شدم -------------------------------------  با حسن و جمالِ خویش محشـــــر داری  در چـــــرخِ فلک تو نیــــک اختر داری  از شــــرم و حیــــا و انس، جوهر داری  هـــم خصلت و خویی نـــاز پرور داری  دل بستــــــه ای عزت و وقـــار تو شدم -------------------------------------  در عاشقــــــی صاحبِ مقــــــامم کردی  در عیشِ جهـــــان علی الـــدوامم کردی  صـــــد تنگِ شراب را به جــامم کردی  با بیـــــدل و سعـــــدی هم کلامم کردی  من شهــــره ای عصر و یادگار تو شدم -------------------------------------  پیش تو چو جســم و جانی بی جان استم  بر حســــن تــــو دیده، دیده حیران استم  از مصــــرع ابـــــــروی تو دیوان استم  بـــدون تو من نه بود و، ویـــــران استم  صـــد بار شـــــکر که من نگار تو شدم -------------------------------------  آوازِ دلــــــــــم تــــــو را مکـــــــرم دارد  اســـــــمِ تـــــــو کنــــــارِ اسم اعظم دارد  هـــــــر جا نظـــــرم تــــو را مجسم دارد  در وصـــفِ تو این زبـــــانِ من کم دارد  از این سبب است خـــوار و زار تو شدم -------------------------------------  شبهــــا به رهــــی وصــــال تو غلطیدم  از این دلِ خویش بــــــار هـــــا پرسیدم  گاهــــی ز خوشی، گهی به غـم خندیدم  فهمیــــــدم همین قـــــدر، نمی فهمیـــدم  من در خـــــور ارج و اعتبــــار تو شدم -------------------------------------  تو اهل وفـــــــا و، هـــــــم رفاقت باشی  تو کـــــان نیــــــکویی و شجاعت باشی  تو معنی یی عشــــق را عبــارت باشی  با عصمـــت و، عفت و، طهارت باشی  شـــــکر است که زیـــــرِ اقتدار تو شدم -------------------------------------  محمود ز عشق و عاشقــــــی مجنــــونم  گاهــــــی چــو نفس درون و، گه بیرونم  ازفــــرصتِ لحظه هــــــای خود ممنونم  هر چند فتــــــاده بیــــنِ خــــاک و خونم  شــــادم ز خـــــــــزانِ خود، بهار تو شدم -------------------------------------  چهار شنبه 06 سرطان 1397 آفتابی  که برابر میشود به 27 جون 2018 ترسایی  ســــرودم  احمد محمود امپراطور


دل خواست خدا خواست که یار تو شدم

دیوانــــــه ای نـــرگسِ خمـــــار تو شدم

پروانـــــه ای شمــــــعِ روزگـار تو شدم

درمانــــــده ای عشق و بیقــرار تو شدم

یعنـــی که به یک نــگه، شکار تو شدم
-------------------------------------

تو موهبـــــتِ خــــــدای بــــی همتــایی

تو واقعیـــــتِ عالمــــــــی از رویــــایی

تو گلشـــــــنِ امیـــــــدی دلِ شیـــــدایی

تو رمــــــــزِ هــــــزار نامه را معنایی

خرسنــــدم از این که جان نثار تو شدم
-------------------------------------

با حسن و جمالِ خویش محشـــــر داری

در چـــــرخِ فلک تو نیــــک اختر داری

از شــــرم و حیــــا و انس، جوهر داری

هـــم خصلت و خویی نـــاز پرور داری

دل بستــــــه ای عزت و وقـــار تو شدم
-------------------------------------

در عاشقــــــی صاحبِ مقــــــامم کردی

در عیشِ جهـــــان علی الـــدوامم کردی

صـــــد تنگِ شراب را به جــامم کردی

با بیـــــدل و سعـــــدی هم کلامم کردی

من شهــــره ای عصر و یادگار تو شدم
-------------------------------------

پیش تو چو جســم و جانی بی جان استم

بر حســــن تــــو دیده، دیده حیران استم

از مصــــرع ابـــــــروی تو دیوان استم

بـــدون تو من نه بود و، ویـــــران استم

صـــد بار شـــــکر که من نگار تو شدم
-------------------------------------

آوازِ دلــــــــــم تــــــو را مکـــــــرم دارد

اســـــــمِ تـــــــو کنــــــارِ اسم اعظم دارد

هـــــــر جا نظـــــرم تــــو را مجسم دارد

در وصـــفِ تو این زبـــــانِ من کم دارد

از این سبب است خـــوار و زار تو شدم
-------------------------------------

شبهــــا به رهــــی وصــــال تو غلطیدم

از این دلِ خویش بــــــار هـــــا پرسیدم

گاهــــی ز خوشی، گهی به غـم خندیدم

فهمیــــــدم همین قـــــدر، نمی فهمیـــدم

من در خـــــور ارج و اعتبــــار تو شدم
-------------------------------------

تو اهل وفـــــــا و، هـــــــم رفاقت باشی

تو کـــــان نیــــــکویی و شجاعت باشی

تو معنی یی عشــــق را عبــارت باشی

با عصمـــت و، عفت و، طهارت باشی

شـــــکر است که زیـــــرِ اقتدار تو شدم
-------------------------------------

محمود ز عشق و عاشقــــــی مجنــــونم

گاهــــــی چــو نفس درون و، گه بیرونم

ازفــــرصتِ لحظه هــــــای خود ممنونم

هر چند فتــــــاده بیــــنِ خــــاک و خونم

شــــادم ز خـــــــــزانِ خود، بهار تو شدم
-------------------------------------

چهار شنبه 06 سرطان 1397 آفتابی

که برابر میشود به 27 جون 2018 ترسایی

ســــرودم

احمد محمود امپراطور


[ چهارشنبه 97/4/6 ] [ 6:49 عصر ] [ احمد محمود امپراطور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 197
بازدید دیروز: 164
کل بازدیدها: 1200899