سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خورشید تابنده عشق
قالب وبلاگ
لینک دوستان

این مخمس بیانگر شرح حال زندگی یکی از دوستانم است. که بعد از شنیدنش رنجیده خاطر شدم و چنین به رشته ی نظم آوردم. به امید سعادت و خوشبختی همه عزیزان. ******** خانــــــه آبــــاد بودم خانــــــه خرابم کردی بعد یک عمــــــــــر محبت تو جوابم کردی در جمـــــع پر گنهی خلق حســــــابم کردی به تنــــــور دلِ غــــم دیده کبــــــــابم کردی چــه سبب بود که اینقــــــدر عــذابم کردی ----------------------------------------- تا که در شهــــر خودت بودی محبت ها بود هــــر طرف لــذت از عشق و حقیقت ها بود زندگی هـــــر نفس اش پــر ز غنیمت ها بود چهار فصل نیک ترین رنگ طبیعت ها بود پیش مخلوق خـــــــدا از چه بی آبــــم کردی ----------------------------------------- لقبم کــــــردی که دیـــــوانه و شاعر شده ام به ســــــر کوی دلی رفتــــــه مهاجر شده ام به تو و زنـــــدگی ات رنجش خـاطر شده ام یعنی آتش نفس و خونخــــور و جابر شده ام جــــرم من چیست که اینگونه خطابم کردی ----------------------------------------- مُـــردم و زنده شـــــدم زنده شــــدم پیر شدم از جفــــــای تو درین گوشه زمین گیر شدم گـــه خدا گفتــــم و گه طـــالب تقــــدیر شدم گـــاه با طالـــــع خود دست و یخن گیر شدم حلقــــــــه آویــــــــز تو بدون طنـــابم کردی ----------------------------------------- زندگانی که به جـــز درد و جز آزارم نیست هیچ کس غیــر خدا محــــــرم اسرارم نیست وطن از مردم بیگانـــــه وطنـــــــدارم نیست به جز از مرگ دیگر چیزی خریدارم نیست تو چـــرا خون جگر و پر تب و تابم کردی ----------------------------------------- هرچه کـــــــردم من از کــرده پشیمان نشوم به جفــــای تو قســــــــم از تو گریزان نشوم در پی گفتــــــه ی هر ناکس و شیطان نشوم تو بهـــــــاری ز پی عقـــرب و میزان نشوم گرچه تو کافــــــرِ بـــــــر چهار کتابم کردی ----------------------------------------- سر محمود همیــــــن رنـــج و وخامت تاکی در جهـــــانِ که منـــــــم فـــــکر قیامت تاکی اینهمه ظلـــــم و جفــــــا، بـــار ملامت تاکی هــــــم به وجـــــدان خودت درد ندامت تاکی تو به رســـــــوایی مرا عالی جنـــابم کردی ----------------------------------------- جمعه 17 عقرب 1398 خورشیدی که برابر میشود به 08 نوامبر 2019 ترسایی سرودم احمد محمود امپراطور


این مخمس بیانگر شرح حال زندگی یکی از دوستانم است.

که بعد از شنیدنش رنجیده خاطر شدم

و چنین به رشته ی نظم آوردم.

به امید سعادت و خوشبختی همه عزیزان.

********

خانــــــه آبــــاد بودم خانــــــه خرابم کردی

بعد یک عمــــــــــر محبت تو جوابم کردی

در جمـــــع پر گنهی خلق حســــــابم کردی

به تنــــــور دلِ غــــم دیده کبــــــــابم کردی

چــه سبب بود که اینقــــــدر عــذابم کردی
-----------------------------------------

تا که در شهــــر خودت بودی محبت ها بود

هــــر طرف لــذت از عشق و حقیقت ها بود

زندگی هـــــر نفس اش پــر ز غنیمت ها بود

چهار فصل نیک ترین رنگ طبیعت ها بود

پیش مخلوق خـــــــدا از چه بی آبــــم کردی
-----------------------------------------

لقبم کــــــردی که دیـــــوانه و شاعر شده ام

به ســــــر کوی دلی رفتــــــه مهاجر شده ام

به تو و زنـــــدگی ات رنجش خـاطر شده ام

یعنی آتش نفس و خونخــــور و جابر شده ام

جــــرم من چیست که اینگونه خطابم کردی
-----------------------------------------

مُـــردم و زنده شـــــدم زنده شــــدم پیر شدم

از جفــــــای تو درین گوشه زمین گیر شدم

گـــه خدا گفتــــم و گه طـــالب تقــــدیر شدم

گـــاه با طالـــــع خود دست و یخن گیر شدم

حلقــــــــه آویــــــــز تو بدون طنـــابم کردی
-----------------------------------------

زندگانی که به جـــز درد و جز آزارم نیست

هیچ کس غیــر خدا محــــــرم اسرارم نیست

وطن از مردم بیگانـــــه وطنـــــــدارم نیست

به جز از مرگ دیگر چیزی خریدارم نیست

تو چـــرا خون جگر و پر تب و تابم کردی
-----------------------------------------

هرچه کـــــــردم من از کــرده پشیمان نشوم

به جفــــای تو قســــــــم از تو گریزان نشوم

در پی گفتــــــه ی هر ناکس و شیطان نشوم

تو بهـــــــاری ز پی عقـــرب و میزان نشوم

گرچه تو کافــــــرِ بـــــــر چهار کتابم کردی
-----------------------------------------

سر محمود همیــــــن رنـــج و وخامت تاکی

در جهـــــانِ که منـــــــم فـــــکر قیامت تاکی

اینهمه ظلـــــم و جفــــــا، بـــار ملامت تاکی

هــــــم به وجـــــدان خودت درد ندامت تاکی

تو به رســـــــوایی مرا عالی جنـــابم کردی
-----------------------------------------

جمعه 17 عقرب 1398 خورشیدی

که برابر میشود به 08 نوامبر 2019 ترسایی

سرودم

احمد محمود امپراطور




[ شنبه 98/8/18 ] [ 1:22 عصر ] [ احمد محمود امپراطور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 363
کل بازدیدها: 1207238